tiistai 19. maaliskuuta 2013

Itsensä näköinen

Ensinnäkin, kiitoksia edelliseen postaukseen tulleista esittelyistä, blogilinkeistä, kehuista ja vaikka mistä! Edelleen saa esittäytyä ja linkkailla omaa blogia. Luen jokaisen ja piipahdan jokaisessa linkatussa blogissa. Hirveän kiva tietää keitä siellä on lukemassa näitä juttuja. :) Ja en tosiaan tuota kysynyt siksi, että vaatisin kommentteja postauksiini, vaan ihan vain siksi, että tietäisin keitä teitä siellä on. En ole itsekään hirveän ahkera kommentoija, vaikka seurailenkin blogeja ahkerasti. Mulla menee oikeastaan aika kausittain nuo, toisinaan kommentoin hirveästi joka puolelle, ja toisinaan en jaksa näpytellä yhden yhtä kommenttia. Vaikka kuinka tahtoisin jotain ehkä sanoakin. Ei aina jaksa. :D

Sitten. Moni bongasikin edellisestä postauksesta ihan oikein, eli tukka vaihtoi väriä tummaksi taas. Olin asiaa jo pitkään haaveillut. Ei sillä, että punaisessa olisi ollut mitään vikaa, mutta kun en tuntenut oloani enää punapääksi. Minusta punainen on ensisijaisesti sisäinen tunne. Se on äänekäs, riehakas, vauhdikas ja se on asenne. En ole nähnyt itsessäni enää aikoihin näitä piirteitä niin suurina, että se tursuaisi itsestäni ulos punaisena tukkana. :D Hah! En tahdo enää olla se tyttö, jolle tuntemattomat huutelee kaupassa I LOVE YOUR HAIR! :') Peilistä ei ole aikoihin katsonut takaisin minä, vaan joku vieras. Kaipasin tummaksi takaisin ihan hirveän kovin. Hieman selvittelyitä se vaati, kun kyseessä tosiaan on ollut Elumenin punainen väri, mitä pääpiirteittäin ei saa pois eikä piiloon. :D Minusta ajatus kuitenkin tummasta punaisella vivahteella oli hirveän houkutteleva, ja siksi laitoin tumman punaisen päälle, ja sieltä se tosiaan kiiltelee se punainen alta ja olen tähän väriin nyt aivan rakastunut. <3 Lisää muutosta kaipasin silti, sillä lyhyt tukka ei enää tunnu välttämättä kovin omalta. Kaivoin clip-onit esille näin ensi alkuun ja kokeilin, ja..


Meikä tykkää. <3 Taustalla näkyy muuten mm. kissan perä.

Saattaapi olla, että teippitukan kaivan seuraavaksi esille. Tämä pitkä tukka tuntuu nyt tällä hetkellä omalta paljon enemmän kuin lyhyt. Niin paljon, että tänään mulla on oikeasti piiiiitkästä aikaa ollut sellainen tunne, että olen tyytyväinen katsoessani peiliin. Siitä on aikaa. Tyytyväisyys kumpuaa sieltä, että on itsensä näköinen.


Miksi mä en rajannut näitä kuvia? Pöydällä treenivihko. Täähän on treeniblogi. :)

Teippitukkaa mulla tosiaan riittää ja itse olen sen oppinut laittamaan ja huoltamaan ja sitä rataa. Löytyy teippirullaa ja poistoainetta ja vaikka mitä. Tykkään näperrellä tukkajuttuja, kuten moni jo varmaan tietääkin. ;) Leikkaan ja värjään ja kaikkea sellaista itse, mitä yleensä tehdään kampaajalla. Joskus suuremmalla menestyksellä kuin joskus toiste. :D Mutta se on vaan tukkaa. Se kasvaa aina ja tarvittaessa sen saa vaikka kokonaan pois. :')




Voi olla, että kyseessä on lyhyt kokeilu tai voi olla, että kyseessä on pidempi kokeilu. Viime teippikokeilu kesti 5-6 vuotta yhtäjaksoisesti. :D Mutta silloin ei ollut kyse oikeastaan muusta kuin siitä, ettei ollut rohkeutta ottaa sitä pois, vaikka tahtoi. Kolmisen vuotta se oli ainakin päässä ns. ylimääräistä sen vuoksi. Nyt ei ole rohkeudesta puutetta. Voi olla että olen vaikka joka toinen kuukausi pitkätukkainen ja joka toinen lyhyellä tukalla. Ei voi vielä tietää! Mutta tumma hiusväri on ainakin tullut jäädäkseen pidemmäksi aikaa. Jouduin värjäämään nyt kaupan kestovärillä, koska Elumen ei juuri pysty peittämään Elumenia. Tämä oli yksi kerta tässä välissä ja tummaa Ellua on postissa tulossa taas ja sillä merkillä värjätään taas jatkossa. Mä niin vihaan sitä fiilistä kun perusväri päässä oottaa, että tuleeko allergista reaktiota vai ei. Ei voi koskaan tietää. Olen silloin aina ihan hermoraunio! Ei toki Elumenkaan ole pomminvarma, mutta useammille se sopii, vaikka allergisoivat muihin väreihin. Ei ole kestoväri, ja silti jämähtää päähän. :) Tuskaileville punapäille siis vinkkiä, pysyvämpää ette löydä. :)

Tämä menikin selvästi nyt tukkahöpinäksi, mutta se sallittakoon. Onhan tämä mun blogini. :D Hih. Loppukevennys vielä, kun ette kuitenkaan saaneet tarpeeksenne kuvista:


Oon silti tällainen, vaikka tukka muuttui.

52 kommenttia:

  1. Toi vimppa kuva; niin sua Heidi!! :D aww. Toi tukka sopii sulle todella hyvin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heheee, eikö ookki?! :D Kiitti Janna! <3 Tuntuu hirveän kotoisalle tässä. :) Ainakin nyt tänään. :D

      Poista
  2. Pitkä tukka sopii sulle hyvin. Mua ei sais kyllä ihan pikku rahasta luopumaan omasta pitkästä tukastani. =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mä taas oon aina sakset kädessä :D Hah!

      Poista
  3. Ihana tukka <3 pidempi sopii todella hyvin!!

    VastaaPoista
  4. Vitsit, oot niin eri näköinen! Jos olisin vaan bongannut jossain tietämättä että se on sinä, niin en olis edes heti tajunnu :D mut vaihtelu virkistää! Ite oon sellainen tukkanössö että ei voi kuin ihailla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja arvaa kuinka moni entinen tuttu Suomessa kattelee näitä ja toteaa, että no nyt Heidin tunnistaisi taas! :D Hih. Vaihtelu virkistää ja mulle tosiaan tukka kuvastaa sisäistä oloa nykyään. Että oon sen näköinen mille tuntuukin. :)

      Poista
  5. Pitkästä aikaa kommentoin! Eka en ollut tuntea kuvasta. Ootpa nätti ja naisellinen :) Sopii tosi hyvin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! :) Naisellisuus oli toivottuakin nyt tämän kaiken riehumisen ja äijäilyn jälkeen. :D

      Poista
  6. Voi vitja ku näytätkin ihan superkauniille näissä! Vaude. Varmaan kumpuaa sun oma tyytyväisyys esille näissä kuvissa, kun muutos tuntuu niin isolle. Sopii sulle tosi hyvin, vaikka myös punainen polkka oli kiva.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ääää mä ihan häkellyn täällä! :') Hirveästi kiitoksia! Punainen polkka oli mun mielestä kanssa kiva. :) Sitten joskus taas kun sisuskalut tahtoo huutaa itteänsä maailmalle, niin sitten taas on varmasti punaista tukkaa :D Toivottavasti ei ihan heti kuitenkaan, kun ei se kovin yksinkertainen operaatio ole! :')

      Poista
  7. kylläpä tukan pituus ja väri muuttaa ulkonäköä :o tosi erinäkönen oot jotenkin nyt kun punapäänä :D molemmat sopii hyvin mutta ymmärrän mitä tarkotat tolla "punanen on tunne"-jutulla, ite miellän asian nimittäin samoin. vain tiettyinä päivinä ja tietyissä fiiliksissä voi pukeutua punaiseen:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä muuta sano! :) Ja enempi tää on tosiaan teille uutta kun mulle. :D Mulle tää on niin tuttua ja ehkä siksi niin kotoisa nyt. Tosin ihan eri vaikutelma ja olo tulee itselle nyt kuin mitä se silloin ennen oli. Silloin se oli sellainen tyttömäinen reppana, nyt on vähän aikuisempi ja itsevarmempi fiilis. :) Ja punainen tosiaan on sellainen väri, että se huutaa. Ei aina jaksa tai voi huutaa. :D

      Poista
  8. Siis vau! Lyhyt punainen toki hot, mutta tämä on sensuellin grr!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Iiiihh! Sensuellin grr kuulostaa aivan loistavalta!! Kiitos! :D

      Poista
  9. Tummana on hyvä olla <3 Ihan kuin vähän vih...joo ei!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hähähäää :D Jos jotakin, niin välillä näyttää liilalle kun se punainen puskee alta! Mutta se on vaan plussaa! :') Tummana niin on hyvä olla. <3

      Poista
  10. Ihan sairaan kaunis oot!! <3 <3
    Täytyy muuten sanoa, että tässä(kin) asiassa ajatellaan samalla tavalla. "Tukkaa se vaan on." Siis nimenomaan!! Siks mäkin varmaan aina oon vaihdellut ja tuun vaihtelemaan hiusteni väriä ja mallia just silloin kun itse haluan. Jos se joku päivä tippuu kokonaan pois, ni sithän tippuu. :D Sit se kasvaa takas! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apuaahh kiiitos ihana Monna!! <3 <3
      Hih, tukkaa se tosiaan vaan on! Enkä ole aina ajatellut näin, ihan vasta tuossa vuosi sitten kun otin pidennykset pois ja leikkasin lyhyeksi.. Mutta nyt, sakset viuhuu ja väri vaihtuu ja kaupasta saa aina tukkaa lisää jos oma ei riitä. :D

      Poista
  11. Kivan näköinen! Mielestäni näytät jotenkin paljon nuoremmalta nyt :). Siis et näyttänyt vanhalta kääkältä lyhyessä tukassa, sekin sopi oikein hyvin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se pitkä tukka taitaa aika poikkeuksetta nuorentaa, vaikkei ihan kääkälle näyttäisi lyhyessäkään. :D Ja kiitos!

      Poista
  12. Heh, katoin eka, et miksiköhän sun postauksessa on Kata Kärkkäisen kuvia... Mutta mukavan näköinen tuo tukka on :).

    -Anna-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muuten, tässä olisi postausehdotus. Kun eilen tein ihan jäätävän hyvää ruokaa, (miksi ruuasta tulee sillon hyvää, kun se laittoon ei keskity ja jääkaapissa ei oikeasti ole juuri mitään, mistä sitä laittaa...), niin aattelin josko lukijat ja kommentoijat saisivat jakaa omia lemppareitaan ohjeineen. Saisi vähän vinkkejä itse, koska suurin osa täällä varmaankin tekee hyviä ruokia, etenkin kasvissellaisia. Olen miettinyt lihan syönnin vähentämistä ja siirtymistä ainakin kahteen kasviateriaan viikossa, mutta kasvisruokien tekeminen tuntuu hankalalta.

      Ja selviäispä miten muut syö. Se kun tuntuu aina niin mielenkiintoiselta.

      -Anna-

      Poista
    2. Oisikin ideaa! Tämähän pitää toteuttaa seuraavan osuvan postauksen yhteydessä, eli varmaan sitten kun postailen jonkun ruokaohjeen. :)

      Poista
  13. On kyllä hyvännäköiset hiukset! :)

    VastaaPoista
  14. Well hello! Mikä kaunotar sieltä kuoriutukaan (vaikka kaunishan olit kyllä punaisenakin)! Sopii mielestäni todella hyvin sekä uusi väri että pituus.

    "Voi olla että olen vaikka joka toinen kuukausi pitkätukkainen ja joka toinen lyhyellä tukalla. Ei voi vielä tietää!"

    Nauratti. Taattua Heidiä. Samoin kuin viimoinen kuva. :D Sydän ehti jättää lyöntejä jo väliin, kunnes huomasin viimeisen kuvan: ei ole Heidi huuhtoutunut punaisen hiusvärin mukana. Ihana!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Well KIITOS! :) Hehee, joo ei tässä olla nyt kuitenkaan ihan säädyllisen hyväkäytöksiseksi ryhtymässä, oli tukka sitten millainen tahansa.. :D Hihih! <3

      Poista
  15. Hyvän näköiset hiukset! Ja koko paketti :) Ite oon kyllä samaa mieltä hiuksista, ne on uudistuva luonnonvara, eli senkus kokeilee eri tyylejä. Ja punahiuksisuus on mielentila! Ite pysyin pitkässä punaisessa tukassa melkein neljä vuotta, sit taisin löytää sisäisen harmoniani tai jotain kun tukka vaihtui vaaleaksi :P Tällä hetkellä ite en ole täysin tyytyväinen tähän malliin, mutta en ole myöskään saanut sitä selkeää visiota siitä mikä se täydellinen olisi... Sitä miettiessä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Reetta! Ja ihan voin tosiaan allekirjoittaa tuon kaiken. Tukka voi kertoa ihmisestä paljon! Tsemppiä täydellisen tukkavision löytämiseen. ;)

      Poista
  16. Apua mitä sun hiuksille on tapahtunu? :D
    Sulla oli niin täydelliset hiukset.. No just itse sain ohennettua, vaalennettua ja lyhennettyä omia.. Jotka muistuttaa vähän samanlaisia mitä sun entiset :)
    Noi eipä siinä vaihtelu virkistää ;)
    - punapää 4ever :P-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa! Mun tukalle tapahtui parhausasioita! :D Ei ollut lähelläkään täydelliset mulle, kaikkea muuta. Nyt on ehkä semmonen kaksi miljoonaa kertaa parempi, ainakin! :D
      Kiva että oot löytänyt itsellesi kivan tukan! :)

      - punapää muutaman kuukauden :P - :D

      Poista
    2. Nonni :) Hyvä, jos tykkää itse :P

      Poista
    3. Mä näkisin, että se on pääasia. :D

      Poista
  17. näytät mun mielestä Chisulta kasvoista, jostain syystä tuo tukka saa sen esiin :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jänskää mitä kaikkia julkkiksia musta vielä kuoriutuukin. :D Kohteliaisuutena pitää ehdottomasti ottaa, kiitos!

      Poista
    2. On muuten ihan totta! Olenkin miettinyt pitkään, kun näytät niin tutulta jotenkin:D Ehkä se on se Chisu sitten.

      Ja ilman muuta kohteliaisuus! :-)

      Poista
    3. Ja mä en oo ennen koskaan törmännyt siihen, että näyttäisin Chisulta. Jänskää! Mutta kyllä mä tämän hyväksyn. :')

      Poista
  18. Ääk, mulla on ehkä vähän kans kriisi mun tukan ja identiteetin välillä. Oon aina ollut semmonen tukkakameleontti, joka vaihtaa hiustyyliä jatkuvasti, mutta pitkä ja musta tukka pysyi mulla jopa nelisen vuotta. Nyt kun vaihdoin lyhyeen ja vaaleaan (omaan) väriin, oon vähän kriiseillyt tämän kanssa. Vaikka juurikasvukierteestä pääseminen ja luonnollisuuden kaipuu olivatkin pääpointtina, en ole ihan varma, onko tää nyt mua, vaikka hyvältä kuulema näyttääkin. Hetken pidin pidennyksiä, mutta olin aika laiska hoitamaan niitä. On nääkin ongelmia. Odottelen että etureuhka ainakin vähän kasvaa ja mietin sitten repäisenkö takaisin tummaksi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ääk! Mä niin kykenen samaistumaan! Kehitin itsekin uuden ongelman, kun laitoin nyt teipit päähän. Ne on paljon pidemmät kuin nämä clip-onit näissä kuvissa ja mun piti ne lyhentää, mutta.. Nii. :D En mä tiedä tahdonko! Ehkä! Ehkä en! Hih. Naisena on välillä niin hankala olla. :)

      Poista
  19. Minäkin katsoin et onko se jakanut Kärkkäisen vanhoja kuvia. Oikein näyttää hyvältä näin miessilmäänkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaksi ääntä Kärkkäiselle, kaksi Chisulle! Kiitos. :)

      Poista
  20. Heippa! Olen blogiasi seuraillut nyt jonkin aikaa ja sun huumori kolahtaa kyllä muhun ihan täysin :') monesti olen ääneen nauranut sun juttuja. Nyt kun ensimmäisen kerran uskaltaudun kommentoimaan niin voinkin tässä samalla avautua :D
    Itsekin pidän blogia, mutta olen reilun puolisen vuotta bloganneena melko noviisi vielä. Terveelliset elämäntavat on kyllä se munkin juttu, samoin punttitreeni <3
    Pystyn myös hyvin samaistumaan noihin sun allergioihin/vatsaoireisiin, itsellänikin on ollut kaikenlaista ongelmaa. Kuulun myös niihin ihmisiin jotka ovat AINA painaneet tosi vähän ja sitä on sitten terveydenhoitajan pakeilla paasattu että tarttis lihottaa jne. Entä jos painavampana ei vain ole hyvä olo?

    Ja noista hiuksista täytyy vielä sanoo et on kyllä mageet, sopii sulle ihan tositosi hyvin! Olet muutenkin ihana persoona, toivottavasti jatkat bloggailua samalla linjalla :)

    NIIN ja onhan meillä vielä muutakin yhteistä: nimittäin sama nimi! :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa Hilla eiku Heidi eiku! :D Kiitos ihan hirveästi paljon kaikista kehuista ja muista! :') Ja onpas meillä tosiaan yhteistä sitten ihan nimeä myöten! :) Aina kiva kuulla, että joku ajattelee jostain samalla tavalla, tai on muuten kokenut samanlaisia asioita.. Ei sitä oo aina niin yksin kun kuvittelee olevansa. ;)

      Poista
  21. Vitsit miten hieno muutos! :) Rakastin sitä sun punaista tukkaa, nyt huomasin miten loistavasti sopii tuo pitempi tummakin! Mahtavaa kun meitä on muitakin, jotka uskaltavat tehdä hiuksilleen jotain, ovathan ne uusiutuva luonnonvara :D Itsellä ollut kaikki mahdolliset pituudet kaljusta puoleen reiteen, viimeiset kahdeksan vuotta lyhyt poikatukka joka vaihteli väriä kuukauden välein kaikissa sateenkaaren väreissä :D Nyt pari kuukautta platinablondina, mikä on ollut aika raju muutos normaalisti tummalle tyypille, mutta rakastan palavasti <3
    Niinhän se on, että tukka hyvin, (melkein) kaikki hyvin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mä kanssa tykkäsin punaisesta, se oli iiiihana. Harmi vaan, ettei sitten enää ollut mun näköinen. Noh, kyllä mä olen tällä hetkellä enemmän kuin tyytyväinen nykytilanteeseen! ;) Mulle taas taitaa sopia kaikki muut värit paitsi vaalea, mikä on tietty tosi kätevää, kun se oisi se mun luonnollinen värini.. :D Mutta se on ihanaa se, kun tuntee olonsa kotoisaksi omassa tukassa! :)

      Poista
  22. Oii mikä tukka! liketän ja paljon! :)

    VastaaPoista
  23. Mäkin kommentoin harmittavan harvoin, vaikka paljon lueskelenkin :( Aina välillä yritän sit tsempata!

    Tiäkkö mä en ois tunnistanu sua noista kuvista, jos en ois tienny, et se oot sinä :D Oot jotenkin ihan eri näkönen. Tai sit oon vaan liian tottunu sun punapäähän ja etuhiuksiin ;) Mut toi uus tukka sopii sulle kyllä tosi hyvin! :)

    Ps. Täällä toinen elumen-värjäilijä ;) Mun päähän ei oo tainnu vuoteen(?) mennä mitään muuta väriä ku elumenia. Kerran kokeilin toista "shokkiväriä" ja se pysy kirkkaana ehkä viikon ja sen jälkeen se oli valunu viemäristä alas. Elumen rules! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihiih, on varmaan iso muutos niille, jotka on nähneet mut ensimmäistä kertaa tämän blogin kautta vasta. Meille muille tämä on vaan sellaista paluuta vanhaan tyyliin. :D Kiitos!

      Ja Elumenia parempaa ei oo! EIJJOO! :')

      Poista